Wat is het Trappenportaal?
In het trappenportaal kun je als aannemer zelf je trap samenstellen en bestellen. Het portaal is eigenlijk een vervanging van emailverkeer tussen werkvoorbereider en klant en de projectmatige kopersportalen die al bestonden. Een projectmatig portaal is specifiek opgezet voor één project, met het trappenportaal kunnen meerdere projecten tegelijkertijd worden beheerd. De belangrijkste voordelen:
- Geen offertes meer opvragen => geen wachttijd;
- Zelf inplannen wanneer de trap geleverd wordt;
- Online showroom voor jouw klanten waarin ze zelf opties kunnen bekijken en keuzes kunnen maken.
Geen overbodige handelingen meer
Omdat wij het belangrijk vinden dat wat wij ontwikkeld hebben ook echt goed werkt voor onze partners, betrekken we hen graag in het proces om te zorgen dat zoiets voor beide partijen goed werkt. We vroegen Bouwbedrijf Hof om als eerste met het portaal aan de slag te gaan. “Bij Hof zijn we vrij traditioneel en niet zo van de veranderingen, maar hier zagen we gelijk het nut wel van in”, vertelt Erwin van der Thiel, kopersbegeleider en werkvoorbereider bij Bouwbedrijf Hof, over hoe dat toen ging. “We waren veel tijd kwijt aan offerteaanvragen. Je mailt wat je wilt bestellen, vervolgens krijg je een offerte/ orderbevestiging, die moet je weer akkoord retourneren… Dat zijn eigenlijk een hoop overbodige handelingen. En in drukke tijden gaat het niet om één opdracht, maar lopen er meerdere projecten tegelijk.”
Zelf de controle
“Je voert alles zelf in, dus dan weet je ook wat je invoert. Er zit geen schakel meer tussen die iets per ongeluk verkeerd kan interpreteren of overnemen. Zoals jij het in gedachten hebt, kun je het gelijk invoeren.”
Kopers hebben gelijk antwoord op hun vragen
“Voor de kopers is vaak de eerste en belangrijkste vraag: ‘Wat kost het?’. Ik kan ze natuurlijk een hele hoop uitleggen, of uitgebreide mails sturen met alle prijzen erachter, die mensen dan zelf gaan uitfilteren aan de hand van wat ze mooi vinden. Maar dit werkt eigenlijk veel praktischer”, vertelt Erwin. In het portaal staat per keuzemogelijkheid aangegeven wat de meerprijs is, dus mochten ze nog twijfelen tussen opties dan kunnen ze gelijk het verschil zien. “En overal staat een afbeelding bij, dus het geeft mensen ook gelijk een goed beeld van hoe iets eruit komt te zien. Daar kunnen ze zich namelijk vaak lastig een voorstelling bij maken.”
Kopers geven zelf akkoord
“Op datgene wat de kopers zien, geven ze ook gelijk zelf akkoord.” Dat vindt Erwin erg fijn. “Daar is dan geen discussie meer over mogelijk.”
Nog steeds persoonlijk contact
Je hoeft niet bang te zijn dat alles enkel via het portaal geregeld gaat worden, er is nog steeds ook genoeg persoonlijk contact. “Ik heb even goed een paar keer per week contact met mijn contactpersoon bij De Vries Trappen”, vertelt Erwin. “Ik krijg nog steeds traptekeningen ter controle. Of als ik vragen heb over iets afwijkends, een speciale wens of iets waarvan ik me afvraag of dat technisch uitvoerbaar is dan bel ik Barry.”
Nog steeds mogelijk om in de showroom langs te komen
“Als mensen echt iets specifiek, aparts of luxe willen dan verwijzen we klanten ook nog steeds gewoon naar de showroom van De Vries Trappen”, vertelt Erwin. “Dan wil je gewoon even in het echt zien wat je gaat kopen.” Dat kan uiteraard gewoon. Vanuit het portaal worden kopers ook gewezen op deze mogelijkheid in de mail die ze krijgen. “Het komt ook wel voor dat mensen al iets besteld hebben in het portaal, maar dat toch nog even in het echt willen bekijken. Die mogelijkheid wordt dan niet uitgesloten.”
Werken met het portaal, een echte aanrader!
“Ik zou het andere partners zeker aanraden om ook met het portaal te gaan werken. Het werkt gewoon lekker praktisch, is overzichtelijk en je hebt meteen de kosten in beeld”, sluit Erwin af.